Cosmosul blog de stiinta si tehnologie

31 Octombrie 2014

Mitul becurilor economice (si ecologice)

Mitul becurilor economice (si ecologice)

In ultimul timp in presa romaneasca apar tot mai multe semnale venind dinspre Uniunea Europeana privind “interzicerea” becurilor incandescente. In curand acestea vor dispare si vor fi inlocuite de becurile fluorescente promovate energic ca fiind economice si ecologice.

Cum eficienta energetica a propriei locuinte este un subiect care ma intereseaza foarte mult am studiat cu atentie subiectul la modul cel mai serios. Am cautat sa obtin un consum al energiei electrice in propria locuinta cat mai eficient posibil. Ca exemplu, pe hol folosesc un bec de 15W cu filament, la intrare un neon de 18W, in bucatarie un bec de 35W cu filament, in baie un bec de 25W cu filament si in camere becuri de 60W cu filament.

Nu va voi plictisi prezentandu-va avantajele si dezavantajele becurilor fluorescente. Va voi prezenta simplu experienta mea personala.

Am cumparat de la supermarket un bec economic fluorescent de 20W echivalent cu un bec cu incandescenta de 100W, cu o putere luminoasa de 1000 lumeni, clasa energetica A si cu o durata de exploatare de 5000 ore (echivalentul a 6 becuri cu filament), si un pret de 9 Lei. In camera in care am testat becul “economic” minune folosesc pentru iluminare un bec cu incandescenta de 60W, bec care lumineaza acceptabil.

Prea frumos ca sa fie adevarat

Ei bine in momentul in care am aprins lumina am ramas tot pe intuneric. Becul “economic” lumina foarte foarte foarte slab. Jalnic. Nici macar cat unul de 40W cu incandescenta. Acum citesc specificatiile minunate tiparite pe ambalaj si nu-mi vine sa cred ca asemenea prostii pot fi promovate sub denumirea de solutii ecologice si economice. Si ca exista prosti care cred in asemenea “minunatii”.

Ar fi extraordinar sa pui un bec de 20W si sa obtii lumina unuia de 100W. Insa asa ceva deocamdata e practic imposibil. Asta pentru ca becurile “economice” fluorescente care se gasesc in comert sunt niste porcarii.

E suficient sa aprinzi lumina ca sa te convingi.

Becurile ecologice in presa:

Becurile ecologice – o optiune de viitor? – Hotnews

Becurile clasice, interzise de UE – Evenimentul Zilei

UE va interzice becurile incandescente ̨n favoarea celor fluorescente РMediafax

Becurile fluorescente pot deveni bombe toxice – Infocon

De ce este informarea atat de importanta? – Eco Semnal

Ciprian Pricop, 05/07/2008 Comments (60)

60 Comments »

  1. NONA a scris pe 05/07/2008, 16:15

    Pt. CIPRIAN: intr-adevar nu prea sunt luminoase dar incearca totusi cu un bec economic de firma(PHILIPS OSRAM sau alt producator cosacrat)al carui pret e peste 20 lei. La pretul de 9 lei cit a costat becul tau e de inteles ca nu e de calitate.

  2. NONA a scris pe 05/07/2008, 16:20

    pt. CIPRIAN: Inca un sfat:AI GRIJA SA CERI UN BEC ECONOMIC CU LUMINA RECE(adica alba) NU UNUL CU LUMINA CALDA(adica galbena).

  3. Ciprian Pricop a scris pe 05/07/2008, 17:57

    Nona, faptul ca exista becuri de firma care sunt bune (insa foarte scumpe) nu are nici o relevanta. In momentul in care becurile cu filament vor dispare complet vom cumpara cu totii infectiile astea care se vand prin supermarketuri. Becul de care am scris produce lumina alba.

  4. doru a scris pe 07/07/2008, 19:23

    Nu-mi place lumina alb-albastra, prefer cele cu lumina alb-galbena. Ma ia durerea de cap de la cele cu lumina rece.

  5. Csongi a scris pe 05/08/2008, 11:14

    Fi atent la urmatoarele:
    - becul economic-ecologic are nevoie de un timp pentru a se “incalzi”. Cu cat este mai cald electrodul lui, cu atat mai repede circula electronii care se lovesc de peretele din sticla, acoperit cu mixtura magica de fosfor.
    Pentru lumina optima, este bine sa folosesti doua becuri economice (nu este o regula, dar intr-o incapere mai mare) una de culoare rece, si una de culoare calda. Lumina va fi uniforma si completa.

  6. Adrian a scris pe 06/09/2008, 02:57

    Am o foarte indelungata experienta in folosirea becurilor economice.
    Randamentul becurilor Philips cu lumina galbena de 20W(cu un pret de cca 18 lei) este echivalent cu al becurilor clasice cu o putere de 4 ori mai mare (4x). Initital randamentul este de 5x, dar scade repede spre un plafon de cca 4x, care se mentine pe aproape toata durata de functionare (cca 2 ani in conditii normale de utilizare).
    Becurile economice insa nu pot rivaliza cu tuburile fluorescente “adevarate”. Randamentul unui tub fluorescent clasic Philips de 58W este foarte mare, luminozitatea sa fiind de 4000 lumeni, echivalenta cu un bec de 350W (sau 4 becuri de 100W – randamentul becurilor cu incandescenta are o oarecare scadere odata cu puterea), deci cca 6.5x. Tuburile clasice nu au nici scadere de luminozitate, nici timp de incalzire, avand in schimb un timp de “aprindere” de 2-3 secunde.
    Becurile economice chinezesti nu sunt de luat in considerare. Pretul de cca 3-4 lei (sau 7-9 lei la comercianti mai smecheri) le fac accesibile, dar randamentul lor este de cca 2x si lumina este plina de ultraviolete si foarte proasta din punct de vedere al randarii culorilor, iar timpul de viata este foarte scurt (in cele mai bune cazuri o jumatate de an). Puterea scrisa pe cutie ar putea fi considerata de fapt puterea echivalenta a unui bec cu incandescenta, deoarece aproximativ TOATE becurile chinezesti cu 2U au puterea absorbita de cca 8W-10W, iar cele de 3U au cca 12-14W. (Intr-un fel, e scuzabil ca sunt atat de chioare…). Singura firma care produce becuri chinezesti bunicele este Huay Group, ceea ce se reflecta si in pretul mai ridicat, de ordinul a 10 lei ptr un bec de 18W. Si aici insa, randamentul este putin mai mic (3.5x la plafonul de lunga durata) si viata de cca 1 an.
    Nu am folosit insa Osram sau alte similare, insa se pare ca in acest domeniu, pretul si calitatea merg mana in mana.

  7. mau a scris pe 03/01/2009, 19:01

    nu mai dezimforma lumea. ai folosit probabil din zgarcenie becuri noname

    folosesc becuri philips si in afara de diferenta culorii din galben in alb care poate fi un moft sunt numai avantaje iar puterea luminoasa nu este deloc asa cum spui tu

  8. Ciprian Pricop a scris pe 03/01/2009, 20:54

    @mau: un pret de 9 lei pentru un bec nu mi se pare putin. Este echivalentul a 12 becuri cu filament. In plus am cumparat becul dintr-un supermarket unde era singura marca de becuri economice disponibila.

    Ce propui, sa cumpar becuri economice de la reprezentanta Philips?

  9. Gigicu' a scris pe 07/01/2009, 23:38

    Nu stiu daca a citit cineva ce trebuie facutin momentul in care spargem accidental un bec fluorescent in casa. Caut de vreo 20 min(asa am ajuns si aici) ceva scris in romana si nu gasesc. In engleza gasesti imediat si tre sa va spun ca te sperii un pic. Mai ales ca am spart un bec acum cateva luni si n-am stiut de toate astea, asa ca am curatat ca toata lumea cu mana si aspiratorul. Va recomand sa cautati un pic pe google ( CFL bulbs toxic? ) ,afara sant directive date de agentiile de sanatate, la noi nu se sufla un cuvintel, nici macar pe blog-uri.

  10. Ciprian Pricop a scris pe 07/01/2009, 23:46

    @Gigicu: multumesc pentru sugestie.

    E adevarat ca becurile “economice” nu sunt chiar “ecologice”.

    Becurile economice fluorescente contin cateva miligrame de mercur care este extrem de toxic pentru corpul uman si mediu. Mercurul este toxic chiar daca este inhalat sau absorbit prin piele in cantitati mici.

  11. Cat de toxice sunt becurile economice fluorescente a scris pe 08/01/2009, 02:15

    [...] vizitator imi atrage atentia la articolul Mitul becurilor economice si ecologice ca nu a gasit informatii pe site-urile romanesti despre pericolele prezentate de becurile [...]

  12. aerosoul a scris pe 08/01/2009, 11:46

    Csongi are dreptate

  13. EpsonNet Print Server a scris pe 09/01/2009, 15:56

    [...] am fost prin magazinele de electrocasnice in cautare de becuri economice pentru a-mi reface stocul. Daca va imaginati ca durata de viata a becurilor fluorescente e de pana [...]

  14. GigiBec a scris pe 22/02/2009, 19:43

    Am becuri economice in toata casa aproape si sunt tare multumit de ele.
    Cele mai eficiente sunt cele de firma, eu am general electric, ce au o culoare galbuie rosiatica. In sufragerie am 3 becuri economice: 2 general unul pus pe o singura faza GE cu lumina galbena, da adevarata putere cam peste un minut si au o intarziere de pornire de cam o secunda, si pe faza a diua tot un GE cu lumina galbena si inca unul cu lumina alba ce porneste instant si nu e de firma. Daca le pornesc pe toate 3 am cam 60w consum si sincer pe mine ma deranjaza lumina prea puternica, nevasta zice ca e perfect pentru ea, eu sunt foarte multumit si cu cel singur pornit cam dupa 30sec.
    La cele de firma lumina este mult mai puternica.
    Daca faci un calcul de consum pe o perioada de 8000 ore o sa vedeti ca faceti o economie de 4 ori fata de becul cu incandescenta, calculand si costurile becurilor.

  15. Adrian a scris pe 21/08/2009, 09:17

    Se tot vorbeste despre becuri Philips, dar v-ati uitat unde sunt fabricate ? Tot in China. Atunci ?

  16. pavelescu a scris pe 07/09/2009, 22:10

    Poti sa incerci si mama ei de firma……tot chioare sunt.Poti sa incerci si cu LED. cu ce vrei.
    Lumenul tot lumen e.
    Ca nici kilu de fier nu e mai greu decat kilu de fulgi.Asa ca …zic sa nu incercam sa pacalim fizica.

  17. alex a scris pe 28/10/2009, 17:49

    bunica mea,care se cam teme de factura la curent,a pus vreo 2 becuri economice.Unul l-a pus in bucatarie (11w) si cand se aprnde,e jalnic,totusi,dupa aprox 1 min incepe sa lumineze destul de acceptabi.Alt bec de 9w l-a pus la o veioza in locul unuia cu filament de 40w si pot spune ca lumneaza destul de puternic.Totusi,becul de firma e bec de firma,nu chinezarii

  18. eduard c. a scris pe 21/11/2009, 17:43

    Becurile economice sunt mari o mare, mare teapa. Dai o caruta de bani, pe care nu se stie cand ii recuperezi,poti sa patesti ca mine, care am dat pe unbec de 11 wati, Lohuis, 12 lei, de la Brick din Constanta, si a stat aprins doar 3 ore (adica aseara, 20.11.2009). astazi, nimic. Cu un bec cu incandescenta, de 40 w (la veioza) consumam curent de 12 lei in 5 ani. Asa ca becurile economice sunt un mare SHIT, bune pt buzunarele celor care le produc si pt comercianti.

  19. ionescu marian a scris pe 22/11/2009, 15:59

    Ba frate dupa ce ca esti prost, mai si scrii despre asta. Am becuri Osram de 23 W cumparate din Italia care fac lumina mai alba si mai puternica decat un bec de 100 de w. Pur si simplu e o lumina atat de placuta ca iti dai seama imediat de diferenta. Nu mai cumparati toate stifturile. Am luat din Obor un bec cica economic de 20 W si nu face nici o zecime fata de ala cumparat din Italia.In plus are o lumina albastruie infecta. E bun de lampa de veghe cel mult … Pace.

  20. Ciprian Pricop a scris pe 22/11/2009, 18:29

    @ionescu marian

    - Esti idiot.

    - Nu toti au privilegiul sa mearga la cumparaturi in Italia.

    Sper ca nu am fost prea subtil.

  21. Sniper a scris pe 28/11/2009, 11:07

    Mare atentie la firmele care produc teoretic becuri “economice” insa capacitatea acestora de a lumina este foarte foarte mica asemeni pretului :D. Dupa cum si restul lumii a sugerat, cumparati un bec Philips/Osram. Eu personal am luat Philips si lumineaza foarte bine. Sg dezavantaj p kre acest tip de becuri il au dupa parerea mea, este ca deranjeaza la ochi in momentul in care ne uitam fix la ele si NU prea rezista la schimbari de tensiune!!!

  22. Zanateku` a scris pe 30/12/2009, 11:35

    Ca la orice tehnologie noua exista avantaje si dezavantaje ( cu toate ca becurile economice “CFLi” nu sunt chiar noi pe piata ).
    O sa incerc in cateva cuvinte sa spun recomandarile producatorilor mari.

    1. Nu-l folositi cu intrerupator cu LED, va scade drastic durata de viata.
    2. Nu-l folositi cu reostat ( dimming ). Exista totusi becuri economice speciale care pot fi folosite cu reostat.
    3. Alegeti culoarea luminii ( temperatura de culoare ) corecta pentru aplicatie gen: Acasa-lumina calda 2700K, Birou: lumina rece ( cool white ) 4000K. Nu sunt adeptul folosirii becurilor economice foarte albe ( alb rece stralucitor 6500K ), seamana cu lumina de neon, le-as folosi doar in spatii industriale.

    Bonus
    Durata de viata: De cele mai multe ori nu stim ce inseamna duarata de viata si cum se calculeaza ea.
    In cazul becurilor incerc sa explic.
    Daca un producator declara ca durata de viata este de 6000 de ore asta inseamna:
    Ca 50%+1 din becurile vandute vor mai fi in stare de functionare!!!!! Adica, aprope jumatate din ele nu vor mai functiona.

    distractie placuta

  23. Autogreen a scris pe 24/02/2010, 16:34

    Un bec economic bun costa destul de mult ca sa se justifice inlocuirea lui. Un bec economic pe care scrie echivalentul a 120W nu lumineaza mai mult decat unul de 60W.

  24. Adrian a scris pe 28/02/2010, 15:30

    Becurile economice chinezesti NU sunt bune, sunt pacaleala. Cele ne-chinezesti sunt bune, cu conditia sa nu ai ghinion. Randamentul acestora este undeva la 40-50lm/W.
    Eu am trecut la LED-uri. Am cumparat (de test) un LED de 2W CREE, i-am facut citcuit de alimentare calibrat la 1.8W si l-am pus in baie. Nu e suficient dar e satisfacator. Am masurat intensitatea luminii la 3 luni si nu da semne de slabire. Eficienta pare a fi cam de 60 lm/W. Consider ca o lumina optima ar fi la cca 6W ptr baie si respectiv 12W pentru bucatarie.
    P.S. NU cumparati LED-uri chinezesti.

  25. Becurile economice LED: ultimul raget in iluminatul casnic a scris pe 14/03/2010, 20:46

    [...] extraordinarele becuri economice cu mercur am mai scris. A venit momentul mult asteptat sa testez si minunatele becuri economice cu LED. [...]

  26. Andrei a scris pe 14/07/2010, 04:04

    Eu am cumparat o gramada de becuri economice de la Osram si Philips si sunt super Multumit.
    Am luat chiar si unul imens care consuma 60 W este ditamai ciorchinele dar lumineaza uimitor pentru consumul ala. Parerea mea este ca merita. Intr-o camera normala, un Philips de 20w este perfect.
    Nu ai cumparat tu becuri bune. Acum cativa ani au adus ai mei acasa niste porcarii ieftine, si intr-adevar eram si eu scandalizat de cat de proaste sunt .

  27. eu a scris pe 14/07/2010, 09:11

    Nenea… Nu prea te pricepi tu la cele ale electrotehnicii :))

  28. pacalicibiciplici a scris pe 16/08/2010, 17:52

    eu am luat un bec economic de 55w 370mah consum,spirala lung made in rpc l-am pus in bucatarie face o lumina la 4300k alba putin calda echiv 350w dar si pretul 50 roni,am 2 osrame de 12 ,18w cu aprindere cu intarziere 1 sec,din cora si sunt mulzumit de ele.Am mai muat o chinezarie daia cu 4 elementi de 25 roni si in 6 zile sa busit tranzistorii din el si lam reparat tranzistori model 13003 2 rez de 2 omi si 2ohmi de 22 ohmi si e ca nou vanzatoru a ramas masca cand i-am sis ca l am reparat ca nu vroia sa-l schimbe. alte detalii pe viitor

  29. marius_vfp a scris pe 12/09/2010, 20:53

    domnul ciprian sfatul meu cand mai cumperi becuri economice mai uitete si ce scrie pe cutie fiecare bec are ceva coduri , chiar si nota , ca la scoala fiecarei categorie de becuri i se acorda o nota de fidelitate , de exemplu pe cutie vor fi scrise nota si frecventza luminii pe care o da , o sa ai coduri ca urmatoarele ww 827 8 inseamna nota iar 27 insemna frecventza 27khz , iar 27 khz e lumina calda , odata cu cresterea frecventzei lumina devine mai rece , alt cod e CDL 865 , nota 8 frecventza 65 khz , mai sunt trecute cantitatea de lumina emisa in lumeni , si tipul fasungului , si o clasa a consumului de la A la G cel de 65khz e clasa A iar cel de 27khz e B,
    sfatul meu e ca pe viitor e sa pui mana sa citesti mai intai carecteristicile si apoi sa cumperi .

    pentru domnul PACALICI , de ca nu miar trimite totzi de aici toate becurile arse sa le repar , unele dintre ele nici macar nus arse , au si o sigurantza fuzibila pe intrare chiar pe firul central al fasungului , poate fi acoperita in plastic ,multzi dintre cei care desfac becul se uitala el masoara tranzistorii si sunt buni , si zic ca so ars si nul mai pot repara , si il arunca , sunt diferite scheme de ridicatoare de tensiune care merg si cu filamentele arse ale becului , deci ni mai aruncatzi becul daca nu merge ,datzil la un electronist sigur va sti ce sa faca cu el , e o sursa in comutatzie chiar foarte buna , stiatzi ca , cu electronica din el se pot alimanta si spoturi halogen ,doar daca se modifica traful din el? sunt sigur ca 80 % dintre voi nu stiau nici jumate din tot ce am zis mai sus ,

    spor la treaba , iar dl. cipri iatzi ceva de firma nu umbla cu coscareli :D

  30. Cristi a scris pe 06/11/2010, 22:11

    Personal pot spune ca am testat multe asfel de becuri si sincer nu am fost impresionat, am facut cateva instalatii electrice la diverse case si am vazut ce pot face aceste becuri.

    Sa incepem cu avantajele:
    1. Consum de energie foarte redus in comparatie cu cele clasice, clar aici este evident
    2. Durata de viata mai mare nu cat scriu ei pe cutie 6000 de ore cu siguranta mai putin, dar cam de 5-6 ori mai mult ca unul cu incandescenta, e drept nici ala cu incandescenta nu tine clar 1000 de ore.

    Dezavantaje
    1 Lumina este foarte chioara si slaba, indiferent ce se scrie pe cutie, cum si cati lumeni produce, pot spune urmatorul lucru, un bec de 23-25W economic cam are puterea unuia de 60W, asta la unul de firma testat pe zeci de becuri. Un bec de 13W este exagerat de chior, in plus niciodata becurile acestea nu se folosesc unde este nevoie de lumina puternica adevarata (proiectoare, iluminat o hala, reflectoare etc..)
    2 Dimensiuni exagerat de mari, cam toate becurile economice peste 18W sunt mari, multe dintre ele nici nu incap in lustra sau lampi, ca sa nu mai zic de cele de 25-30W care sunt imense.
    3 Sunt foarte sensibile, la prima fluctuatie de curent te poti trezi cu el ars,foarte pretentioase, multe dintre ele nu merg bine pe intrerupator cu led de exemplu (sau merg cu probleme), ca sa nu mai zic si de variator (exista un model care merge totusi dar exagerat de scump), in plus mai au si parte electronica care si ea este pretentioasa, un risc suplimentar de a se arde.
    4 Sunt foarte scumpe pentru ce ofera, chiar zilele trecute am dat 35 de RON pe un bec de 26W de la Osram, lumineaza cat unul de 60-75W care costa un leu.
    5 Lumina este falsa, tinde catre un alb-albastru suficient sa pacaleasca ochiul uman sa aiba impresia ca lumineaza de fapt foarte bine. Pana si lumina soarelui este putin galbena.
    6 Este limitat la capitolul intrebuintare, nu-l poti folosi de exemplu la semnalizat ceva, sau la o lampa cu sezor de miscare.
    7 La temperaturi joase surprinzator nu se aprinde (testat de mine), e drept la temperaturi mai scazute de -23 de grade Celsius, dar de si atunci iti trebuie lumina totusi.
    8 Mult prea multe modele din care sa alegi, o problema des intalnita la multe produse in ziua de azi nu numai la becuri. Daca intrii intr-un magazin gen Bricostore de ex la raionul cu becuri ai peste 100 de modele din care sa alegi, la cele cu incandescenta indiferent de marca ele lumineaza cam la fel. La cele economice trebuie sa ai grija sa fie de dimansiunile corespunzatoare, sa aiba lumina calda, rece, sa mai fie si de firma etc.. mai mult te enervezi pana alegi unul.

    Cam acestea ar fi principalele aspecte demne de prezentat despre aceste becuri, dupa toate acestea am ajuns la concluzi ca nu se merita sa dai o gramada de bani pe un astfel de bec.

  31. radu a scris pe 23/11/2010, 17:04

    da ce ziceti de mercuru din ele? nu va este frica… curentul variaza sa stiti poate sa vina un curent puternic booom becu si voi in mormant din cauza mercurului eu nu sunt de acord cu asa ceva eu am becuri incandescente si nu intentionez sa le schimb

  32. Mihai a scris pe 02/12/2010, 15:20

    Am luat in 2009 2 becuri Philips de 25W la 12.5 lei bucata. Azi decembrie 2010 m-am dus sa iau tot 2 becuri Philips de 25W. Pretul 30 lei bucata. Nu mi-a venit sa cred, n-am mai cumparat. Astia chiar ne cred prosti? Cum sa sara pretul cu peste 100% la becuri?? Sa nu mai spun ca toti au dreptate: indiferent de puterea scrisa pe cutie becurile economice lumineaza FOARTE SLAB, si sincer sa fiu nici dupa doi ani de utilizare nu ma simt confortabil citind la ele. Ma doare capul de la lumina lor. Am incercat si cu lumina alb-albastra si cu alb-galbuie, nimic n-a functionat. Durerea de cap a ramas. Vreau sa trec la becuri din alea vechi.

  33. jony a scris pe 20/12/2010, 22:20

    eu am o nedumerire de ce toata lumea vrea sa cumpere becuri economice de putere mica ?
    inainte toti foloseau becuri de 100 W acum toti cumpara de 15 sau mai mic
    eu va sugerez sa folositi intro sufragerie 2 becuri de 25 W in dormitor 2 de 20 w si o sa vedeti forte bine si sa cititi si altceva in ce priveste culoarea au aparut unele cu cod K 4000 acestea sint cel mai apropiate de culoarea becului trditional

  34. johny a scris pe 21/01/2011, 19:21

    baaaaaaaaaaaaaaaaaa romaneee…..becu ala trebuie lasat 2 -3 minute si cand se incalzeste lumineaza k unu de 100w

  35. Hattori a scris pe 29/01/2011, 17:27

    Eu sunt multumit de becurile economice! Prima mea “intalnire” cu ele a fost acum 5 ani, in casa unei matusi din provincie. Cand am vazut ce lumina poate produce un bec de 18 wati, am ramas mut.
    M-a lamurit matusa ca trebuie sa astepti 1-3 min pana ce becul ajunge la intensitate luminoasa maxima, in functie de tip si producator. Acela era un Lohuis spiralat de 18W, 6400K – lumina rece.
    De atunci, mi-am umplut casa de economice, preferatele mele fiind cele spiralate (full spiral).
    Am avut parte de revelatii si dezamagiri, cazuri de genul: o chinezarie de 23W/9lei lumina la fel ca un Phillips de 42W/29lei, masurat cu exponometrul de la ap. foto.. In casa folosesc “spectru combinat” ex: 1 bec cu lumina rece si unul cu lumina calda, pt a nu ma certa cu sotia care nu suporta lumina rece. Am inlocuit si/sau modificat toate lampile, aplicele si intrerupatoarele pt a putea insuruba becurile mai mari (23w+,etc, plus ca sigurantele sunt acum ultrarapide pt protectia la suprasarcini. La un ap de 2 camere, m-a costat aprox. 360 lei, cheltuiti pe o perioada de 3-4luni. La aproape 5 ani de la inceputul aventurii asteia, constat ca mi-a scazut consumul cu iluminarea de la 840W la 169W (in prezent) deci consum de cinci ori mai putin curent si am lumina in toata casa ca pe stadion. Becurile le inlocuiesc cam la trei ani, dar nu neaparat pt ca se ard, ci pt ca le scade intensitatea luminoasa, lucru la care am devenit pretentios :D Cele inca functionale, le donez rudelor si/sau prietenilor, care se declara multumiti de luminozitate iar pe mine ma declara obsedat :)) Macar de-as putea face acelasi lucru cu TOATE electrocasnicele…

  36. Adi a scris pe 03/02/2011, 13:47

    Parerea mea este ca becurile economice cu plusurile si minusurile lor sunt cu adevarat economice si fac o lumina foarte buna. Treaba e sa iei numai de firma daca vrei sa ai parte de specificatiile de pe ambalaj. Daca nu luati in continuare no-name: pavasonic, adibas, mike,pouma…etc

  37. zambaretzu a scris pe 05/02/2011, 11:33

    Eu vand becuri de genu asta..philips si general electric..au o “viata” de 10.000 de ore sau 10 ani.
    clasa A ..consumul..5x economice = 1normal
    preturile sunt sub ceea ce gasiti in hyper/supermarket.
    Cu toate cele auzite.
    Nu sunt bune,nu lumineaza,sunt proaste…
    Trebuie sa stiti,cel putin, astea pe care le am,au un intervat de <30sec in care sa incarca.
    Tot se mai aude de o concurenta intre Osram si Philips..1.Osram este o firma turceasca
    Philips este poloneza..cel putin astea ale mele

    ma gasiti pe zambaretzu99 Bafta!

  38. Costi a scris pe 28/02/2011, 14:02

    Experiment care nu demonstreaza nimic. Ca si cum ai spune “mi-am luat o masina, dar cand am participat la raliu am pierdut, deci masinile sunt proaste”. In primul rand becurile cu lumina calda(2000k-4500k) si cele cu lumina rece (peste 6000k) sunt rebuturi iar lumina lor poate fi considerata mai degraba radiatie. Vei observa ca desi te orbesc cand te uiti la ele, totusi nu vezi nimic in camera, si in plus, un perete galben va arata albastru cu un bec rece, ceea ce nu e ok. Becurile cu lumina naturala (5000-6000k) sunt mai greu de fabrucat si nu costa doar 9 lei.
    In al doilea rand, un bec cu incandescenta, de 100w, are 1700 lumeni. (L-am luat ca reper pe cel de 100W/1700LM pentru ca e minimul necesar intr-o camera de lucru, confirm oftalmologilor). Cand iei bec economic, asigura-te ca are peste 1700 lm, si nu citi etichete de genul (20w=100w, sau 5 in 1). Daca becul este fabricat in Asia, atunci asigura-te ca scrie 2000 lm, ca sa aiba macar 1700 lm. Daca tii cont de sfaturile mele, nu vei orbi si vei face economie si la curent. Daca nu tii cont de sfaturile mele, macar intreaba un oftalmolog, inainte sa fie prea tarziu.

  39. mdradu a scris pe 17/03/2011, 10:49

    Obsev ca multa lume posteaza de dragul postarii, fara sa foloseasca asa ceva. Dragi prieteni va informez ca la mine acasa, folosesc de 3 ani becuri economice si sunt foarte multumit de ele. Singurul dezavantaj este ca (la mine) mai mult de 2 ani nu a rezistat un astfel de bec, cu o durata de iluminare zilnica de cel putin 6 ore . Precizez ca folosesc NUMAI Philips (23 W=125 w light, 1500 lumen), iar pe cutia ultimului bec cumparat in aceasta dimineata scrie “Made in P.R.C”
    De precizat ca la mine in camera, folosesc intotdeauna 2 astfel de becuri, deoarece atat eu cit si sotia avem impresia ca la 1 bec parca suntem “chiori”, camera fiind destul de mare (4m/4m, h=3m), dar si cu becuri obisnuite (de 100w) tot 2 foloseam aprinse, iar diferenta de consum este pe masura (46w la economice vs 200w la cele normale).

  40. philips a scris pe 04/05/2011, 18:36

    vand becuri economice philips si General Electric la pret de depozit: 9 ron.11w = 60w (800 lumen) pt. cantitati mai mari pretul se negociaza. Produsele sunt originale si au o durata de functionare de 10000 ore. Pt. detalii contactati-ma: zicostil@yahoo.com

  41. Lucian a scris pe 16/06/2011, 18:13

    Uite ce scrie pe cutie: Philips Economy, 18W = 86W, 1170lm, 6000h, Energy A Class, Warm White, 2700k. Am schimbat (sa vad ce si cum) un bec de 60W cu filament si chiar lumineaza de 60W (nu de 86W cum scrie pe cutie). Din fericire, pot sa fac comparatie pentru ca lustra e cu 2 becuri si pot compara luminozitatea celor 2 becuri: filament 60 W si economic de 18 W. Eu unu ma declar mutumit, lumina degajata de becul economic chiar este placuta in cazul meu (warm white). 11 lei a fost pretul.

  42. Jijinio a scris pe 29/09/2011, 13:57

    Am cumparat de curand becuri economice de 36W (180W normal), lumina alba, 6500k. Am patru becuri de acest tip in sufragerie si zici ca e pe stadion, la National Arena. Pret 26 lei la Mr. Bricolage. Sper sa reziste, le am de 1 saptamana. Nu sunt mari ca dimensiune, sunt chiar micute si le poti instala linistit la lustra. O sa cumpar si pentru hol, baie bucatarie cand o sa iau salariu.

  43. Dorin a scris pe 01/10/2011, 12:23

    Intr-o zi s-a ars vechiul bec de 100 de watt din camera, era montat pe o aplica cu 3 becuri. Ma duc in primul magazin(Penny, era la indemana) sa iau bec. Avea acolo d’astea economice 23 W = 100W, si am luat 3 in ideea ca sunt mai slabe ca intensitate. Gelux 4100K, le-am montat si le-am aprins. Trebuie sa spun ca m-am vazut nevoit sa scot unul din functiune, nu de alta dar m-am uitat pe fereastra si am vazut afara ca fereastra mea se comporta ca un proiector pe blocul vecin. E adevarat ca cele cu incandescenta sunt cam la fel, dar daca refuzi sa inveti cate ceva, nu-ti ramane decat sa platesti. Prostia si luxul sunt scumpe! E clar, ma duc si mai iau 10 din acelasi fel. Nu sunt un cunoscator, dar le-am nimerit bine si mai iau cate pot. Asta e solutia, cumperi unu’, vezi cum e si daca e bine mai iei cateva(parerea mea)

  44. daniel a scris pe 28/11/2011, 17:37

    becurile cu LED sunt insa extraordinare. mai au insa mult pana sa fie acceptabile ca pretz

    Am gasit un site unde sunt ceva mai ieftine decat pe piatza, dar tot scumpe mi se par pt casa mea

    http://www.iluminare-led.ro/

  45. Horia a scris pe 16/12/2011, 23:45

    Subscriu…. becurile economice nu sunt economice…. am o pensiune in Jud Brasov .. folosim becuri pe banda rulanta… am incercat toate felurile de becuri pana am capiat, Philips, Osram Lohuis, mai nou si de la Ikea. Nu isi scot banii prin eficienta lor pana se ard. Ca sa ajungi sa faci economii dupa ce ai dat 20 30 de lei pe unul ar trebui sa mearga vreo 4 5 ani, dar nu merg. Asa ca acum schimbam corpurile de iluminat ca sa putem pune cate 2 becuri de 60W cu filament.

  46. Lucian a scris pe 24/12/2011, 00:26

    Pai mai cauta ca astia sunt scumpi in draci.
    Becul de 5w il au la 90ron dar gasesti la alti la 70 cu tva inclus.
    Plus ça nu faci mare lucru cu 5w pe led, minim 15w pentru un 100w incandescent

  47. BeCurili' a scris pe 16/01/2012, 19:31

    Salut. Nene in primul rand, din experienta mea personala, EXISTA becuri economice foarte eficiente, care consuma foarte putin si redau lumina decenta. In primul rand, daca doresti sa faci o investitie eficienta, trb sa platesti vreo 40 ron pe un bec ORIGINAL Philips … (cauta Warm White-lumina portocalie si combina-l cu un Blue-lumina albastra, vei obtine o lumina similara la culoare cu cea de bec cu filament).
    In al doilea rand .. un bec fluorescent trebuie lasat vreo 5 minute pana se incarca balastul din el ca sa se aprinda la lumina maxima. Ai procedat asa ?
    Concluzia : Cumpara bec original si vei observa diferenta si de spectru si de putere si de consum!!! sanatate

  48. victor a scris pe 07/02/2012, 20:10

    Ma omule citeste si tu ce scrie pe ambalaj si lasa-l sa mearga 5 minute sa se incarce. Becurile incandescente sunt o insulta adresata eficientei, transforma vreo 95% din curent in caldura. Eu mi-am schimbat becurile in toata casa (toate odata) cu becuri economice (dealea ieftine) si mi s-a injumatatit factura la curent.

  49. MARIAN a scris pe 09/03/2012, 22:30

    Becurile economice sunt de fapt niste banale neoane fabricate in asa fel incit sa se poate insuruba in filetul becului cu incandescenta.Mai mult decit niste neoane nu sunt .Strainii au becuri economica cu halogeni care sunt fabricate in balonul de sticla al becului cu incandescenta dar au ca atmosfera interna anumite gaze inerte.aceste becuri sunt adevaratele becuri economice in ue .Ce punem noi in casa sunt becuri cu neon miniatura bune pentru pus in holuriTrebuie sa ne gindim ce dimensiuni are un neon care da 40w si ce dimensiuni are un bec economic de aceiasi putere.Fabricantii de becuri economice cu neon nu spun unde sa le folosesti , deci romani cumparati becuri cu halogeni la 220v, ele au filament si sunt la fel construite ca cele cu incandescenta dar spre deosebire de ultimele au in loc de vid gaze inerte /halogeni.Au inceput sa se gaseasca si la noi in magazinele mari

  50. Mihnea a scris pe 14/08/2012, 14:54

    Acum exista becuri economice pentru toate buzunarele si pentru toate gusturile.Eficienta lor este clara, nu trebuie sa fii un fizician sa vezi cum iti scade factura. Singurul dezavantaj ar fi pretul. Puteti cumpara becuri economice de pe http://www.magazinuldebecuri.ro , transport gratuit la comenzi mai mari.

    bafta

  51. Andrei a scris pe 21/08/2012, 10:35

    Asa este exista o diferenta destul de mare intre un bec original si chinezariile pe care le gasesti la tot pasul. In ceea ce priveste consumul cred totusi ca cele pe led care sunt inca foarte scumpe sunt mult mai eficiente.

  52. dan a scris pe 27/08/2012, 19:47

    buna ziua,
    Este bine ca in general cei care se apuca sa comenteze diverse subiecte, sa se informeze in prealabil. Nu de alta dar vor fi naivi care îi cred.
    Legat de subiectul cu becurile economice, ar trebui sa cititi citeva informatii detaliate pe site-urile unor producatori cu traditie in acest domeniu (Osram, Philips, General Electric, Megaman, etc). Dupa aceea daca veti avea curiozitatea sa incercati un astfel de bec economic, veti vedea ca ceea ce scrie pe ambalaj, corespunde cu realitatea.
    In consecinta, proasta informare duce la o perfecta dezinformare.

  53. ion a scris pe 06/09/2012, 20:08

    Salut. Ei bine, am testat si eu nenumarate marci de astfel de becuri economice, insa nici pe departe nu sunt ceea ce vor sa fie. Este adevarat, nu se mai incalzeste corpul care elibereaza fotonii asa cum se intampla la cele incadescente, dar de partea electronica, de comanda, dupa cateva minute de funtionare poti sa te frigi de ea. In concluzie energia termica nu mai este eliberata in mare proportie prin filamentele de ionizare a gazului, ci pe partea electronica de comanda. Iluminatul insa lasa de dorit daca te iei dupa specificatiile lor, bine inteles daca nu accesezi la ideile lor si nu vrei sa stai pe intuneric, ceea ce este o obtiune, pentru a le lasa lor energia, sa mai construiasca un accelerator de particule si multe idiotenii inutile. Ce daca au descoperit Bosonul Higgs, vor face ceva util pentru omenire, nu ! vom arde de vii, mai rau ca vara asta si asta este doar inceputul. Si stiti dece ? pentru ca ne doare in … de ecosistemul in care traim. Nu ati vazut, singura energie electrica cea mai ieftina, eficienta si fara riscuri din romania, este pusa pe butuci, si ca niste cretini. ne construim reactoare nucleare, fara sa ne gandim la ce pericole ne expunem, caci omul s-a nascut tampit si tampit moare oricat ar studia, ca asa ii este gena.

  54. ronin a scris pe 27/09/2012, 02:06

    Si stati voi linisti ca se pot cumpara in continuare si becuri incadescente de 100W. Se pot cumpara si acum si se vor putea cumpara si in viitor. Cind legislatia se va modifica in asa fel incit sa se interzica importurile de becuri incandescente de 100W din tari non-UE se va face contrabanda cu acestea..la fel ca si cu tigarile…

  55. Istvan a scris pe 08/11/2012, 18:46

    Eu zic ca nu conteaza firma prea mult dai mai mult pe nume.. Am incercat si OSRAM si ieftine, si nici unul nu a tinut mai mult de un an. Nu rezista la foarte multe porniri-opriri. Asa ca am renuntat la ele si folosesc becuri cu 60 de led de lumina calda ce consuma 3W care da lumina echivalenta de 25w (240 lumeni) de halogen si chiar are puterea respectiva. si acuma pot lua cu 18 ron pe bucata. (nu e ieftina pentru o camera ai nevoie de min 6 becuri dar au viata de functionare intre 30.000-50.000 ore.)

  56. chris a scris pe 26/01/2013, 23:59

    eu am in camera de 3/4m 3 becuri incandescente de 100W bucata (noname)… in mormant e destul de intuneric, iar pe lumea asta vreau LUMINA, nu bezna data de becurile economice… la soacra mea in sufragerie are tot 3 becuri, dar economice, Phillips 18W 1060 lumeni bucata… parca sunt lumanari.. si stati linistiti, nu am probleme cu vederea… problema la becurile incandescente noname este ca au durata de viata mai mica si nu lumineaza suficient de bine… la job in birou avem doar 2 becuri incandescente, dar de 200w… acolo da lumina

  57. catalin a scris pe 31/07/2014, 13:19

    Subscriu la ce a scis mai sus Dorin pe 01/10/2011, 12:23
    Intr-adevar becurile Gelux sunt foarte bune avand in vedere pretul. Bune in sensul ca lumineaza foarte bine; depinde si cat vor tine. Eu am becuri NVC la fel de bune si cand m-am dus la magazin sa mai iau cateva mi-au spus ca becurile care se numeau Nvc se numesc acum Gelux. Am luat un Gelux de 15W si sunt multumit. NVC-le pe care le am sunt de 23w. Mentionez ca lumineaza maxim dupa 1 min de aprindere.
    Recomand becurile Nvc/Gelux.

  58. Marian a scris pe 08/09/2014, 10:13

    Citesc comentariile si contradictiile de aici si nu-mi vine sa cred…
    Ideea e in felul urmator: Sunt persoane care sunt de acord si accepta lumina produsa de un bec, tub cu neon in favoarea becurilor clasice cu incandescenta, iar alte persoane care nu o accepta. Asta in primul rand.
    Eu, sunt total de acord cu Ciprian Pricop, deci ma incadrez la persoanele care nu accepta becuri cu neon. Sa va spun si de ce:
    In primul rand, becurile cu neon, indiferent de firma producatoare, tara, etc emit o lumina “oarba” si deranjanta pt ochi. Cat despre consum si randament.. aici e o intreaga poveste. Ce scrie pe ambalajul producatorului e total aberant, nu are nimic de-aface cu realitatea. Este pur – marketing, ca sa se vanda produsul respectiv. E adevarat ca becurile de brand-uri consacrate, Philips, Osram etc sunt mai aproape de adevar. Mai aproape, dar tot departe. Sa nu va asteptati niciodata de la un bec de 20W cu neon sa emita lumina unui bec cu incandescenta de 100W. GRESIT!!! TOTAL GRESIT.
    Puteti pune oricand in comparatie un bec cu incandescenta de 100W si unul cu neon in aceasi camera. Veti observa o diferenta enorma intre lumina emisa de cele doua becuri, indiferent ca functioneaza de 10 min sa aiba timp sa se incalzeaza becul cu neon.
    Cat despre efectele ramase in timp… Va pot spune cu argumente daca doriti, testat pe pielea mea si a altora, ca in timp au efecte negative asupra corpului uman.
    Daca folositi sa zicem o lampa de lucru, din aceea cu tub neon circular si lupa, dupa 3-4 ani de utilizare cca 7h pe zi, veti vedea ca in urma expunerii repetate la radiatiile lampii, veti avea dureri mari de cap, stari de voma, migrene si multe altele. Depinde de cat de aproape stati de lampile cu neon si de cat timp sunteti expusi asupra lor.. depinde de metabolismul fiecaruia.. sunt multi factori, dar va pot spune sigur ca AU EFECTE NOCIVE asupra corpului uman.
    E adevarat ca aproape nimeni nu recunoaste asta, dar eu am observat pe pielea mea. Si este testat 100%.
    Asa ca.. nu mai dati banii aiurea pe tot felul de prostii, nu sunt in niciun fel “ecologice” aceste becuri. Nu mai spun si de durata de functionare care este foarte scazuta mai ales la porniri-opriri dese. Tot ce se obtine in urma producerii acestor becuri este profitul colosal al companiilor care le produc si le promoveaza!!!

  59. gigicontra a scris pe 11/09/2014, 14:25

    Doamnelor si domnilor. Un bec 100w cu incandescenta
    emite in primele zeci de ore de functionare, lumina intr-o plaja de radiatie de 2800 3000 grade Kelvin, K. Dupa mai multe ore ..sute radiatia ajunge la 2600-2400 K. deci mai rosie. Becurile fluorescente emit 6500K -7000 K deci lumina albastru-verzui intr-un cele cu lumina calda 4800-4000 K. Deci o parte insemnata din radiatia necesara vazului lipseste.In cazul iluminarii 2800K daca privim un material albastru nu vedem ce trebuie, daca avem iluminare 6500- 7000K nu vedem bine culoare rosie. Folositi tuburi fluorescente si cele economice sunt tot fluorescente dar de putere mai mica deci fluorescente full spectrum sau 5500K grade kelvin. Da sunt scumpe da doar cateva firme produc………Domnul cu Osram din Italia a luat asa ceva dar nu stie ce a luat. E vorba de tehnologie ..bani si mai ales sa cunoastem ce cumparam, asa vorbim de vorbe ……daca luam un bec UV de 1000 wati nu vedem mare lucru dar ne bronzam……..

  60. Marius a scris pe 12/09/2014, 11:41

    Un articol inutil, cu vorba lunga degeaba. Nici nu cred ca-si au loc comenturile si explicatiile… Cand domnul Ciprian spune ca foloseste un bec de 15 w in hol si 25 w in baie, ambele incandescente, nu inteleg despre ce vorbim. Ma mir ca domnul nu-si baga periuta de dinti in nas, sau ca nu-si face senvisuri cu ambalaj cu tot. Incercati sa puneti in locul becurilor incandescente de 15 w si 25 w, economice de 15 w, respectiv 25 w si spuneti-mi daca vedeti “diferit”. Toate cele bune!

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

Atentie:

1. Numele si Adresa Email sunt obligatorii (adresa email nu este publicata).

2. Comentariile cu ADRESE EMAIL care nu par reale (de ex. a@b.com) vor fi sterse.

3. Campul Website este OPTIONAL (adica NU este obligatoriu), completati doar daca aveti pagina web/website/blog etc si doriti sa apara linkul la comentariu. Comentariile cu Website care nu sunt reale vor fi sterse.