Mitul becurilor economice (si ecologice)

In ultimul timp in presa romaneasca apar tot mai multe semnale venind dinspre Uniunea Europeana privind “interzicerea” becurilor incandescente. In curand acestea vor dispare si vor fi inlocuite de becurile fluorescente promovate energic ca fiind economice si ecologice.
Cum eficienta energetica a propriei locuinte este un subiect care ma intereseaza foarte mult am studiat cu atentie subiectul la modul cel mai serios. Am cautat sa obtin un consum al energiei electrice in propria locuinta cat mai eficient posibil. Ca exemplu, pe hol folosesc un bec de 15W cu filament, la intrare un neon de 18W, in bucatarie un bec de 35W cu filament, in baie un bec de 25W cu filament si in camere becuri de 60W cu filament.
Nu va voi plictisi prezentandu-va avantajele si dezavantajele becurilor fluorescente. Va voi prezenta simplu experienta mea personala.
Am cumparat de la supermarket un bec economic fluorescent de 20W echivalent cu un bec cu incandescenta de 100W, cu o putere luminoasa de 1000 lumeni, clasa energetica A si cu o durata de exploatare de 5000 ore (echivalentul a 6 becuri cu filament), si un pret de 9 Lei. In camera in care am testat becul “economic” minune folosesc pentru iluminare un bec cu incandescenta de 60W, bec care lumineaza acceptabil.
Prea frumos ca sa fie adevarat
Ei bine in momentul in care am aprins lumina am ramas tot pe intuneric. Becul “economic” lumina foarte foarte foarte slab. Jalnic. Nici macar cat unul de 40W cu incandescenta. Acum citesc specificatiile minunate tiparite pe ambalaj si nu-mi vine sa cred ca asemenea prostii pot fi promovate sub denumirea de solutii ecologice si economice. Si ca exista prosti care cred in asemenea “minunatii”.
Ar fi extraordinar sa pui un bec de 20W si sa obtii lumina unuia de 100W. Insa asa ceva deocamdata e practic imposibil. Asta pentru ca becurile “economice” fluorescente care se gasesc in comert sunt niste porcarii.
E suficient sa aprinzi lumina ca sa te convingi.
Becurile ecologice in presa:
Becurile ecologice – o optiune de viitor? – Hotnews
Becurile clasice, interzise de UE – Evenimentul Zilei
UE va interzice becurile incandescente în favoarea celor fluorescente – Mediafax
Becurile fluorescente pot deveni bombe toxice – Infocon
De ce este informarea atat de importanta? – Eco Semnal
Ciprian Pricop, 05/07/2008 Comments (47)


NONA a scris pe 05/07/2008, 16:15
Pt. CIPRIAN: intr-adevar nu prea sunt luminoase dar incearca totusi cu un bec economic de firma(PHILIPS OSRAM sau alt producator cosacrat)al carui pret e peste 20 lei. La pretul de 9 lei cit a costat becul tau e de inteles ca nu e de calitate.
NONA a scris pe 05/07/2008, 16:20
pt. CIPRIAN: Inca un sfat:AI GRIJA SA CERI UN BEC ECONOMIC CU LUMINA RECE(adica alba) NU UNUL CU LUMINA CALDA(adica galbena).
Ciprian Pricop a scris pe 05/07/2008, 17:57
Nona, faptul ca exista becuri de firma care sunt bune (insa foarte scumpe) nu are nici o relevanta. In momentul in care becurile cu filament vor dispare complet vom cumpara cu totii infectiile astea care se vand prin supermarketuri. Becul de care am scris produce lumina alba.
doru a scris pe 07/07/2008, 19:23
Nu-mi place lumina alb-albastra, prefer cele cu lumina alb-galbena. Ma ia durerea de cap de la cele cu lumina rece.
Csongi a scris pe 05/08/2008, 11:14
Fi atent la urmatoarele:
- becul economic-ecologic are nevoie de un timp pentru a se “incalzi”. Cu cat este mai cald electrodul lui, cu atat mai repede circula electronii care se lovesc de peretele din sticla, acoperit cu mixtura magica de fosfor.
Pentru lumina optima, este bine sa folosesti doua becuri economice (nu este o regula, dar intr-o incapere mai mare) una de culoare rece, si una de culoare calda. Lumina va fi uniforma si completa.
Adrian a scris pe 06/09/2008, 02:57
Am o foarte indelungata experienta in folosirea becurilor economice.
Randamentul becurilor Philips cu lumina galbena de 20W(cu un pret de cca 18 lei) este echivalent cu al becurilor clasice cu o putere de 4 ori mai mare (4x). Initital randamentul este de 5x, dar scade repede spre un plafon de cca 4x, care se mentine pe aproape toata durata de functionare (cca 2 ani in conditii normale de utilizare).
Becurile economice insa nu pot rivaliza cu tuburile fluorescente “adevarate”. Randamentul unui tub fluorescent clasic Philips de 58W este foarte mare, luminozitatea sa fiind de 4000 lumeni, echivalenta cu un bec de 350W (sau 4 becuri de 100W – randamentul becurilor cu incandescenta are o oarecare scadere odata cu puterea), deci cca 6.5x. Tuburile clasice nu au nici scadere de luminozitate, nici timp de incalzire, avand in schimb un timp de “aprindere” de 2-3 secunde.
Becurile economice chinezesti nu sunt de luat in considerare. Pretul de cca 3-4 lei (sau 7-9 lei la comercianti mai smecheri) le fac accesibile, dar randamentul lor este de cca 2x si lumina este plina de ultraviolete si foarte proasta din punct de vedere al randarii culorilor, iar timpul de viata este foarte scurt (in cele mai bune cazuri o jumatate de an). Puterea scrisa pe cutie ar putea fi considerata de fapt puterea echivalenta a unui bec cu incandescenta, deoarece aproximativ TOATE becurile chinezesti cu 2U au puterea absorbita de cca 8W-10W, iar cele de 3U au cca 12-14W. (Intr-un fel, e scuzabil ca sunt atat de chioare…). Singura firma care produce becuri chinezesti bunicele este Huay Group, ceea ce se reflecta si in pretul mai ridicat, de ordinul a 10 lei ptr un bec de 18W. Si aici insa, randamentul este putin mai mic (3.5x la plafonul de lunga durata) si viata de cca 1 an.
Nu am folosit insa Osram sau alte similare, insa se pare ca in acest domeniu, pretul si calitatea merg mana in mana.
mau a scris pe 03/01/2009, 19:01
nu mai dezimforma lumea. ai folosit probabil din zgarcenie becuri noname
folosesc becuri philips si in afara de diferenta culorii din galben in alb care poate fi un moft sunt numai avantaje iar puterea luminoasa nu este deloc asa cum spui tu
Ciprian Pricop a scris pe 03/01/2009, 20:54
@mau: un pret de 9 lei pentru un bec nu mi se pare putin. Este echivalentul a 12 becuri cu filament. In plus am cumparat becul dintr-un supermarket unde era singura marca de becuri economice disponibila.
Ce propui, sa cumpar becuri economice de la reprezentanta Philips?
Gigicu' a scris pe 07/01/2009, 23:38
Nu stiu daca a citit cineva ce trebuie facutin momentul in care spargem accidental un bec fluorescent in casa. Caut de vreo 20 min(asa am ajuns si aici) ceva scris in romana si nu gasesc. In engleza gasesti imediat si tre sa va spun ca te sperii un pic. Mai ales ca am spart un bec acum cateva luni si n-am stiut de toate astea, asa ca am curatat ca toata lumea cu mana si aspiratorul. Va recomand sa cautati un pic pe google ( CFL bulbs toxic? ) ,afara sant directive date de agentiile de sanatate, la noi nu se sufla un cuvintel, nici macar pe blog-uri.
Ciprian Pricop a scris pe 07/01/2009, 23:46
@Gigicu: multumesc pentru sugestie.
E adevarat ca becurile “economice” nu sunt chiar “ecologice”.
Becurile economice fluorescente contin cateva miligrame de mercur care este extrem de toxic pentru corpul uman si mediu. Mercurul este toxic chiar daca este inhalat sau absorbit prin piele in cantitati mici.
Cat de toxice sunt becurile economice fluorescente a scris pe 08/01/2009, 02:15
[...] vizitator imi atrage atentia la articolul Mitul becurilor economice si ecologice ca nu a gasit informatii pe site-urile romanesti despre pericolele prezentate de becurile [...]
aerosoul a scris pe 08/01/2009, 11:46
Csongi are dreptate
EpsonNet Print Server a scris pe 09/01/2009, 15:56
[...] am fost prin magazinele de electrocasnice in cautare de becuri economice pentru a-mi reface stocul. Daca va imaginati ca durata de viata a becurilor fluorescente e de pana [...]
GigiBec a scris pe 22/02/2009, 19:43
Am becuri economice in toata casa aproape si sunt tare multumit de ele.
Cele mai eficiente sunt cele de firma, eu am general electric, ce au o culoare galbuie rosiatica. In sufragerie am 3 becuri economice: 2 general unul pus pe o singura faza GE cu lumina galbena, da adevarata putere cam peste un minut si au o intarziere de pornire de cam o secunda, si pe faza a diua tot un GE cu lumina galbena si inca unul cu lumina alba ce porneste instant si nu e de firma. Daca le pornesc pe toate 3 am cam 60w consum si sincer pe mine ma deranjaza lumina prea puternica, nevasta zice ca e perfect pentru ea, eu sunt foarte multumit si cu cel singur pornit cam dupa 30sec.
La cele de firma lumina este mult mai puternica.
Daca faci un calcul de consum pe o perioada de 8000 ore o sa vedeti ca faceti o economie de 4 ori fata de becul cu incandescenta, calculand si costurile becurilor.
Adrian a scris pe 21/08/2009, 09:17
Se tot vorbeste despre becuri Philips, dar v-ati uitat unde sunt fabricate ? Tot in China. Atunci ?
pavelescu a scris pe 07/09/2009, 22:10
Poti sa incerci si mama ei de firma……tot chioare sunt.Poti sa incerci si cu LED. cu ce vrei.
Lumenul tot lumen e.
Ca nici kilu de fier nu e mai greu decat kilu de fulgi.Asa ca …zic sa nu incercam sa pacalim fizica.
alex a scris pe 28/10/2009, 17:49
bunica mea,care se cam teme de factura la curent,a pus vreo 2 becuri economice.Unul l-a pus in bucatarie (11w) si cand se aprnde,e jalnic,totusi,dupa aprox 1 min incepe sa lumineze destul de acceptabi.Alt bec de 9w l-a pus la o veioza in locul unuia cu filament de 40w si pot spune ca lumneaza destul de puternic.Totusi,becul de firma e bec de firma,nu chinezarii
eduard c. a scris pe 21/11/2009, 17:43
Becurile economice sunt mari o mare, mare teapa. Dai o caruta de bani, pe care nu se stie cand ii recuperezi,poti sa patesti ca mine, care am dat pe unbec de 11 wati, Lohuis, 12 lei, de la Brick din Constanta, si a stat aprins doar 3 ore (adica aseara, 20.11.2009). astazi, nimic. Cu un bec cu incandescenta, de 40 w (la veioza) consumam curent de 12 lei in 5 ani. Asa ca becurile economice sunt un mare SHIT, bune pt buzunarele celor care le produc si pt comercianti.
ionescu marian a scris pe 22/11/2009, 15:59
Ba frate dupa ce ca esti prost, mai si scrii despre asta. Am becuri Osram de 23 W cumparate din Italia care fac lumina mai alba si mai puternica decat un bec de 100 de w. Pur si simplu e o lumina atat de placuta ca iti dai seama imediat de diferenta. Nu mai cumparati toate stifturile. Am luat din Obor un bec cica economic de 20 W si nu face nici o zecime fata de ala cumparat din Italia.In plus are o lumina albastruie infecta. E bun de lampa de veghe cel mult … Pace.
Ciprian Pricop a scris pe 22/11/2009, 18:29
@ionescu marian
- Esti idiot.
- Nu toti au privilegiul sa mearga la cumparaturi in Italia.
Sper ca nu am fost prea subtil.
Sniper a scris pe 28/11/2009, 11:07
Mare atentie la firmele care produc teoretic becuri “economice” insa capacitatea acestora de a lumina este foarte foarte mica asemeni pretului :D. Dupa cum si restul lumii a sugerat, cumparati un bec Philips/Osram. Eu personal am luat Philips si lumineaza foarte bine. Sg dezavantaj p kre acest tip de becuri il au dupa parerea mea, este ca deranjeaza la ochi in momentul in care ne uitam fix la ele si NU prea rezista la schimbari de tensiune!!!
Zanateku` a scris pe 30/12/2009, 11:35
Ca la orice tehnologie noua exista avantaje si dezavantaje ( cu toate ca becurile economice “CFLi” nu sunt chiar noi pe piata ).
O sa incerc in cateva cuvinte sa spun recomandarile producatorilor mari.
1. Nu-l folositi cu intrerupator cu LED, va scade drastic durata de viata.
2. Nu-l folositi cu reostat ( dimming ). Exista totusi becuri economice speciale care pot fi folosite cu reostat.
3. Alegeti culoarea luminii ( temperatura de culoare ) corecta pentru aplicatie gen: Acasa-lumina calda 2700K, Birou: lumina rece ( cool white ) 4000K. Nu sunt adeptul folosirii becurilor economice foarte albe ( alb rece stralucitor 6500K ), seamana cu lumina de neon, le-as folosi doar in spatii industriale.
Bonus
Durata de viata: De cele mai multe ori nu stim ce inseamna duarata de viata si cum se calculeaza ea.
In cazul becurilor incerc sa explic.
Daca un producator declara ca durata de viata este de 6000 de ore asta inseamna:
Ca 50%+1 din becurile vandute vor mai fi in stare de functionare!!!!! Adica, aprope jumatate din ele nu vor mai functiona.
distractie placuta
Autogreen a scris pe 24/02/2010, 16:34
Un bec economic bun costa destul de mult ca sa se justifice inlocuirea lui. Un bec economic pe care scrie echivalentul a 120W nu lumineaza mai mult decat unul de 60W.
Adrian a scris pe 28/02/2010, 15:30
Becurile economice chinezesti NU sunt bune, sunt pacaleala. Cele ne-chinezesti sunt bune, cu conditia sa nu ai ghinion. Randamentul acestora este undeva la 40-50lm/W.
Eu am trecut la LED-uri. Am cumparat (de test) un LED de 2W CREE, i-am facut citcuit de alimentare calibrat la 1.8W si l-am pus in baie. Nu e suficient dar e satisfacator. Am masurat intensitatea luminii la 3 luni si nu da semne de slabire. Eficienta pare a fi cam de 60 lm/W. Consider ca o lumina optima ar fi la cca 6W ptr baie si respectiv 12W pentru bucatarie.
P.S. NU cumparati LED-uri chinezesti.
Becurile economice LED: ultimul raget in iluminatul casnic a scris pe 14/03/2010, 20:46
[...] extraordinarele becuri economice cu mercur am mai scris. A venit momentul mult asteptat sa testez si minunatele becuri economice cu LED. [...]
Andrei a scris pe 14/07/2010, 04:04
Eu am cumparat o gramada de becuri economice de la Osram si Philips si sunt super Multumit.
Am luat chiar si unul imens care consuma 60 W este ditamai ciorchinele dar lumineaza uimitor pentru consumul ala. Parerea mea este ca merita. Intr-o camera normala, un Philips de 20w este perfect.
Nu ai cumparat tu becuri bune. Acum cativa ani au adus ai mei acasa niste porcarii ieftine, si intr-adevar eram si eu scandalizat de cat de proaste sunt .
eu a scris pe 14/07/2010, 09:11
Nenea… Nu prea te pricepi tu la cele ale electrotehnicii :))
pacalicibiciplici a scris pe 16/08/2010, 17:52
eu am luat un bec economic de 55w 370mah consum,spirala lung made in rpc l-am pus in bucatarie face o lumina la 4300k alba putin calda echiv 350w dar si pretul 50 roni,am 2 osrame de 12 ,18w cu aprindere cu intarziere 1 sec,din cora si sunt mulzumit de ele.Am mai muat o chinezarie daia cu 4 elementi de 25 roni si in 6 zile sa busit tranzistorii din el si lam reparat tranzistori model 13003 2 rez de 2 omi si 2ohmi de 22 ohmi si e ca nou vanzatoru a ramas masca cand i-am sis ca l am reparat ca nu vroia sa-l schimbe. alte detalii pe viitor
marius_vfp a scris pe 12/09/2010, 20:53
domnul ciprian sfatul meu cand mai cumperi becuri economice mai uitete si ce scrie pe cutie fiecare bec are ceva coduri , chiar si nota , ca la scoala fiecarei categorie de becuri i se acorda o nota de fidelitate , de exemplu pe cutie vor fi scrise nota si frecventza luminii pe care o da , o sa ai coduri ca urmatoarele ww 827 8 inseamna nota iar 27 insemna frecventza 27khz , iar 27 khz e lumina calda , odata cu cresterea frecventzei lumina devine mai rece , alt cod e CDL 865 , nota 8 frecventza 65 khz , mai sunt trecute cantitatea de lumina emisa in lumeni , si tipul fasungului , si o clasa a consumului de la A la G cel de 65khz e clasa A iar cel de 27khz e B,
sfatul meu e ca pe viitor e sa pui mana sa citesti mai intai carecteristicile si apoi sa cumperi .
pentru domnul PACALICI , de ca nu miar trimite totzi de aici toate becurile arse sa le repar , unele dintre ele nici macar nus arse , au si o sigurantza fuzibila pe intrare chiar pe firul central al fasungului , poate fi acoperita in plastic ,multzi dintre cei care desfac becul se uitala el masoara tranzistorii si sunt buni , si zic ca so ars si nul mai pot repara , si il arunca , sunt diferite scheme de ridicatoare de tensiune care merg si cu filamentele arse ale becului , deci ni mai aruncatzi becul daca nu merge ,datzil la un electronist sigur va sti ce sa faca cu el , e o sursa in comutatzie chiar foarte buna , stiatzi ca , cu electronica din el se pot alimanta si spoturi halogen ,doar daca se modifica traful din el? sunt sigur ca 80 % dintre voi nu stiau nici jumate din tot ce am zis mai sus ,
spor la treaba , iar dl. cipri iatzi ceva de firma nu umbla cu coscareli :D
Cristi a scris pe 06/11/2010, 22:11
Personal pot spune ca am testat multe asfel de becuri si sincer nu am fost impresionat, am facut cateva instalatii electrice la diverse case si am vazut ce pot face aceste becuri.
Sa incepem cu avantajele:
1. Consum de energie foarte redus in comparatie cu cele clasice, clar aici este evident
2. Durata de viata mai mare nu cat scriu ei pe cutie 6000 de ore cu siguranta mai putin, dar cam de 5-6 ori mai mult ca unul cu incandescenta, e drept nici ala cu incandescenta nu tine clar 1000 de ore.
Dezavantaje
1 Lumina este foarte chioara si slaba, indiferent ce se scrie pe cutie, cum si cati lumeni produce, pot spune urmatorul lucru, un bec de 23-25W economic cam are puterea unuia de 60W, asta la unul de firma testat pe zeci de becuri. Un bec de 13W este exagerat de chior, in plus niciodata becurile acestea nu se folosesc unde este nevoie de lumina puternica adevarata (proiectoare, iluminat o hala, reflectoare etc..)
2 Dimensiuni exagerat de mari, cam toate becurile economice peste 18W sunt mari, multe dintre ele nici nu incap in lustra sau lampi, ca sa nu mai zic de cele de 25-30W care sunt imense.
3 Sunt foarte sensibile, la prima fluctuatie de curent te poti trezi cu el ars,foarte pretentioase, multe dintre ele nu merg bine pe intrerupator cu led de exemplu (sau merg cu probleme), ca sa nu mai zic si de variator (exista un model care merge totusi dar exagerat de scump), in plus mai au si parte electronica care si ea este pretentioasa, un risc suplimentar de a se arde.
4 Sunt foarte scumpe pentru ce ofera, chiar zilele trecute am dat 35 de RON pe un bec de 26W de la Osram, lumineaza cat unul de 60-75W care costa un leu.
5 Lumina este falsa, tinde catre un alb-albastru suficient sa pacaleasca ochiul uman sa aiba impresia ca lumineaza de fapt foarte bine. Pana si lumina soarelui este putin galbena.
6 Este limitat la capitolul intrebuintare, nu-l poti folosi de exemplu la semnalizat ceva, sau la o lampa cu sezor de miscare.
7 La temperaturi joase surprinzator nu se aprinde (testat de mine), e drept la temperaturi mai scazute de -23 de grade Celsius, dar de si atunci iti trebuie lumina totusi.
8 Mult prea multe modele din care sa alegi, o problema des intalnita la multe produse in ziua de azi nu numai la becuri. Daca intrii intr-un magazin gen Bricostore de ex la raionul cu becuri ai peste 100 de modele din care sa alegi, la cele cu incandescenta indiferent de marca ele lumineaza cam la fel. La cele economice trebuie sa ai grija sa fie de dimansiunile corespunzatoare, sa aiba lumina calda, rece, sa mai fie si de firma etc.. mai mult te enervezi pana alegi unul.
Cam acestea ar fi principalele aspecte demne de prezentat despre aceste becuri, dupa toate acestea am ajuns la concluzi ca nu se merita sa dai o gramada de bani pe un astfel de bec.
radu a scris pe 23/11/2010, 17:04
da ce ziceti de mercuru din ele? nu va este frica… curentul variaza sa stiti poate sa vina un curent puternic booom becu si voi in mormant din cauza mercurului eu nu sunt de acord cu asa ceva eu am becuri incandescente si nu intentionez sa le schimb
Mihai a scris pe 02/12/2010, 15:20
Am luat in 2009 2 becuri Philips de 25W la 12.5 lei bucata. Azi decembrie 2010 m-am dus sa iau tot 2 becuri Philips de 25W. Pretul 30 lei bucata. Nu mi-a venit sa cred, n-am mai cumparat. Astia chiar ne cred prosti? Cum sa sara pretul cu peste 100% la becuri?? Sa nu mai spun ca toti au dreptate: indiferent de puterea scrisa pe cutie becurile economice lumineaza FOARTE SLAB, si sincer sa fiu nici dupa doi ani de utilizare nu ma simt confortabil citind la ele. Ma doare capul de la lumina lor. Am incercat si cu lumina alb-albastra si cu alb-galbuie, nimic n-a functionat. Durerea de cap a ramas. Vreau sa trec la becuri din alea vechi.
jony a scris pe 20/12/2010, 22:20
eu am o nedumerire de ce toata lumea vrea sa cumpere becuri economice de putere mica ?
inainte toti foloseau becuri de 100 W acum toti cumpara de 15 sau mai mic
eu va sugerez sa folositi intro sufragerie 2 becuri de 25 W in dormitor 2 de 20 w si o sa vedeti forte bine si sa cititi si altceva in ce priveste culoarea au aparut unele cu cod K 4000 acestea sint cel mai apropiate de culoarea becului trditional
johny a scris pe 21/01/2011, 19:21
baaaaaaaaaaaaaaaaaa romaneee…..becu ala trebuie lasat 2 -3 minute si cand se incalzeste lumineaza k unu de 100w
Hattori a scris pe 29/01/2011, 17:27
Eu sunt multumit de becurile economice! Prima mea “intalnire” cu ele a fost acum 5 ani, in casa unei matusi din provincie. Cand am vazut ce lumina poate produce un bec de 18 wati, am ramas mut.
M-a lamurit matusa ca trebuie sa astepti 1-3 min pana ce becul ajunge la intensitate luminoasa maxima, in functie de tip si producator. Acela era un Lohuis spiralat de 18W, 6400K – lumina rece.
De atunci, mi-am umplut casa de economice, preferatele mele fiind cele spiralate (full spiral).
Am avut parte de revelatii si dezamagiri, cazuri de genul: o chinezarie de 23W/9lei lumina la fel ca un Phillips de 42W/29lei, masurat cu exponometrul de la ap. foto.. In casa folosesc “spectru combinat” ex: 1 bec cu lumina rece si unul cu lumina calda, pt a nu ma certa cu sotia care nu suporta lumina rece. Am inlocuit si/sau modificat toate lampile, aplicele si intrerupatoarele pt a putea insuruba becurile mai mari (23w+,etc, plus ca sigurantele sunt acum ultrarapide pt protectia la suprasarcini. La un ap de 2 camere, m-a costat aprox. 360 lei, cheltuiti pe o perioada de 3-4luni. La aproape 5 ani de la inceputul aventurii asteia, constat ca mi-a scazut consumul cu iluminarea de la 840W la 169W (in prezent) deci consum de cinci ori mai putin curent si am lumina in toata casa ca pe stadion. Becurile le inlocuiesc cam la trei ani, dar nu neaparat pt ca se ard, ci pt ca le scade intensitatea luminoasa, lucru la care am devenit pretentios :D Cele inca functionale, le donez rudelor si/sau prietenilor, care se declara multumiti de luminozitate iar pe mine ma declara obsedat :)) Macar de-as putea face acelasi lucru cu TOATE electrocasnicele…
Adi a scris pe 03/02/2011, 13:47
Parerea mea este ca becurile economice cu plusurile si minusurile lor sunt cu adevarat economice si fac o lumina foarte buna. Treaba e sa iei numai de firma daca vrei sa ai parte de specificatiile de pe ambalaj. Daca nu luati in continuare no-name: pavasonic, adibas, mike,pouma…etc
zambaretzu a scris pe 05/02/2011, 11:33
Eu vand becuri de genu asta..philips si general electric..au o “viata” de 10.000 de ore sau 10 ani.
clasa A ..consumul..5x economice = 1normal
preturile sunt sub ceea ce gasiti in hyper/supermarket.
Cu toate cele auzite.
Nu sunt bune,nu lumineaza,sunt proaste…
Trebuie sa stiti,cel putin, astea pe care le am,au un intervat de <30sec in care sa incarca.
Tot se mai aude de o concurenta intre Osram si Philips..1.Osram este o firma turceasca
Philips este poloneza..cel putin astea ale mele
ma gasiti pe zambaretzu99 Bafta!
Costi a scris pe 28/02/2011, 14:02
Experiment care nu demonstreaza nimic. Ca si cum ai spune “mi-am luat o masina, dar cand am participat la raliu am pierdut, deci masinile sunt proaste”. In primul rand becurile cu lumina calda(2000k-4500k) si cele cu lumina rece (peste 6000k) sunt rebuturi iar lumina lor poate fi considerata mai degraba radiatie. Vei observa ca desi te orbesc cand te uiti la ele, totusi nu vezi nimic in camera, si in plus, un perete galben va arata albastru cu un bec rece, ceea ce nu e ok. Becurile cu lumina naturala (5000-6000k) sunt mai greu de fabrucat si nu costa doar 9 lei.
In al doilea rand, un bec cu incandescenta, de 100w, are 1700 lumeni. (L-am luat ca reper pe cel de 100W/1700LM pentru ca e minimul necesar intr-o camera de lucru, confirm oftalmologilor). Cand iei bec economic, asigura-te ca are peste 1700 lm, si nu citi etichete de genul (20w=100w, sau 5 in 1). Daca becul este fabricat in Asia, atunci asigura-te ca scrie 2000 lm, ca sa aiba macar 1700 lm. Daca tii cont de sfaturile mele, nu vei orbi si vei face economie si la curent. Daca nu tii cont de sfaturile mele, macar intreaba un oftalmolog, inainte sa fie prea tarziu.
mdradu a scris pe 17/03/2011, 10:49
Obsev ca multa lume posteaza de dragul postarii, fara sa foloseasca asa ceva. Dragi prieteni va informez ca la mine acasa, folosesc de 3 ani becuri economice si sunt foarte multumit de ele. Singurul dezavantaj este ca (la mine) mai mult de 2 ani nu a rezistat un astfel de bec, cu o durata de iluminare zilnica de cel putin 6 ore . Precizez ca folosesc NUMAI Philips (23 W=125 w light, 1500 lumen), iar pe cutia ultimului bec cumparat in aceasta dimineata scrie “Made in P.R.C”
De precizat ca la mine in camera, folosesc intotdeauna 2 astfel de becuri, deoarece atat eu cit si sotia avem impresia ca la 1 bec parca suntem “chiori”, camera fiind destul de mare (4m/4m, h=3m), dar si cu becuri obisnuite (de 100w) tot 2 foloseam aprinse, iar diferenta de consum este pe masura (46w la economice vs 200w la cele normale).
philips a scris pe 04/05/2011, 18:36
vand becuri economice philips si General Electric la pret de depozit: 9 ron.11w = 60w (800 lumen) pt. cantitati mai mari pretul se negociaza. Produsele sunt originale si au o durata de functionare de 10000 ore. Pt. detalii contactati-ma: zicostil@yahoo.com
Lucian a scris pe 16/06/2011, 18:13
Uite ce scrie pe cutie: Philips Economy, 18W = 86W, 1170lm, 6000h, Energy A Class, Warm White, 2700k. Am schimbat (sa vad ce si cum) un bec de 60W cu filament si chiar lumineaza de 60W (nu de 86W cum scrie pe cutie). Din fericire, pot sa fac comparatie pentru ca lustra e cu 2 becuri si pot compara luminozitatea celor 2 becuri: filament 60 W si economic de 18 W. Eu unu ma declar mutumit, lumina degajata de becul economic chiar este placuta in cazul meu (warm white). 11 lei a fost pretul.
Jijinio a scris pe 29/09/2011, 13:57
Am cumparat de curand becuri economice de 36W (180W normal), lumina alba, 6500k. Am patru becuri de acest tip in sufragerie si zici ca e pe stadion, la National Arena. Pret 26 lei la Mr. Bricolage. Sper sa reziste, le am de 1 saptamana. Nu sunt mari ca dimensiune, sunt chiar micute si le poti instala linistit la lustra. O sa cumpar si pentru hol, baie bucatarie cand o sa iau salariu.
Dorin a scris pe 01/10/2011, 12:23
Intr-o zi s-a ars vechiul bec de 100 de watt din camera, era montat pe o aplica cu 3 becuri. Ma duc in primul magazin(Penny, era la indemana) sa iau bec. Avea acolo d’astea economice 23 W = 100W, si am luat 3 in ideea ca sunt mai slabe ca intensitate. Gelux 4100K, le-am montat si le-am aprins. Trebuie sa spun ca m-am vazut nevoit sa scot unul din functiune, nu de alta dar m-am uitat pe fereastra si am vazut afara ca fereastra mea se comporta ca un proiector pe blocul vecin. E adevarat ca cele cu incandescenta sunt cam la fel, dar daca refuzi sa inveti cate ceva, nu-ti ramane decat sa platesti. Prostia si luxul sunt scumpe! E clar, ma duc si mai iau 10 din acelasi fel. Nu sunt un cunoscator, dar le-am nimerit bine si mai iau cate pot. Asta e solutia, cumperi unu’, vezi cum e si daca e bine mai iei cateva(parerea mea)
daniel a scris pe 28/11/2011, 17:37
becurile cu LED sunt insa extraordinare. mai au insa mult pana sa fie acceptabile ca pretz
Am gasit un site unde sunt ceva mai ieftine decat pe piatza, dar tot scumpe mi se par pt casa mea
http://www.iluminare-led.ro/
Horia a scris pe 16/12/2011, 23:45
Subscriu…. becurile economice nu sunt economice…. am o pensiune in Jud Brasov .. folosim becuri pe banda rulanta… am incercat toate felurile de becuri pana am capiat, Philips, Osram Lohuis, mai nou si de la Ikea. Nu isi scot banii prin eficienta lor pana se ard. Ca sa ajungi sa faci economii dupa ce ai dat 20 30 de lei pe unul ar trebui sa mearga vreo 4 5 ani, dar nu merg. Asa ca acum schimbam corpurile de iluminat ca sa putem pune cate 2 becuri de 60W cu filament.
Lucian a scris pe 24/12/2011, 00:26
Pai mai cauta ca astia sunt scumpi in draci.
Becul de 5w il au la 90ron dar gasesti la alti la 70 cu tva inclus.
Plus ça nu faci mare lucru cu 5w pe led, minim 15w pentru un 100w incandescent
BeCurili' a scris pe 16/01/2012, 19:31
Salut. Nene in primul rand, din experienta mea personala, EXISTA becuri economice foarte eficiente, care consuma foarte putin si redau lumina decenta. In primul rand, daca doresti sa faci o investitie eficienta, trb sa platesti vreo 40 ron pe un bec ORIGINAL Philips … (cauta Warm White-lumina portocalie si combina-l cu un Blue-lumina albastra, vei obtine o lumina similara la culoare cu cea de bec cu filament).
In al doilea rand .. un bec fluorescent trebuie lasat vreo 5 minute pana se incarca balastul din el ca sa se aprinda la lumina maxima. Ai procedat asa ?
Concluzia : Cumpara bec original si vei observa diferenta si de spectru si de putere si de consum!!! sanatate